Thursday, December 5, 2013

Kenali Jenis Kulit Anda


KULIT NORMAL *
Sebum atau minyak semula jadi pada muka adalah seimbang; tidak terlalu berminyak, tidak terlalu kering * Tekstur kulit kelihatan lembut * Liang roma kecil * Kulit jarang mendapat jerawat atau jerawat ada pada waktu-waktu tertentu seperti pada waktu haid atau stress.
~SARANAN : Whitening Solution Set. Tambahan Anti Allergy Cream untuk persediaan jika hadirnya jerawat pada waktu tertentu.

KULIT KERING *
Kelenjar minyak kurang aktif, jadi kurangnya penghasilan sebum * Tekstur kulit kasar, kadang-kadang mengelupas * Liang roma kecil atau kadang-kadang tidak kelihatan, kusam tidak berseri. ~SARANAN : Whitening Solution Set. KULIT BERMINYAK * Kelenjar minyak sangat aktif, terlalu banyak penghasilan sebum * Muka kelihatan berkilat dan melekit * Liang roma besar, jelas kelihatan * Mudah dijangkiti jerawat kerana liang roma mudah tersumbat dan menyebabkan radang.
~SARANAN : Whitening Solution Set + Anti Allergy Cream (jika kulit mudah jerawat)



KULIT KOMBINASI *
Gabungan ketiga-tiga jenis kulit di atas iaitu kulit biasa, kering dan berminyak * Secara amnya, bahagian dahi dan hidung (zon-T) berminyak dan kering di bahagian pipi dan dagu * Liang roma di zon-T kebiasaannya besar dan memudahkan jangkitan jerawat.
~SARANAN : Whitening Solution Set + Anti Allergy Cream (jika kulit jerawat)

KULIT SENSITIF *
Mudah merengsa jika salah memilih produk * Mudah kemerahan dalam cuaca panas terik matahari.
~SARANAN : Whitening Solution Set + Anti Allergy Cream (walaupun tiada jerawat) 

No comments:

Post a Comment