Thursday, December 5, 2013

Tips dan Peringatan


1. Untuk KULIT SENSITIF, kulit yang tak boleh pakai krim sembarangan, atau kulit mudah naik ruam, alahan, merah2. Kulit sensitif ada yang berjerawat, dan ada juga kulit sensitif yang tiada masalah jerawat. Penyelesaiannya, lebih selamat penggunaan Facial Cleanser dan Anti Allergy Cream dahulu. Setelah rasakan yang kulit2 benar2 sesuai, boleh la teruskan penggunaan softly toner, day perfection dan night treatment.

2. Sekiranya KULIT NORMAL berlaku pengelupasan halus/kering, itu sebab pakai toner/krim terlalu tebal. Sila berhenti penggunaan toner, day perfection dan night treatment untuk beberapa hari dan pakai facial cleanser sahaja. Jika kulit kembali pulih, mulakan softly toner, day perfection dan night treatment secara  nipis sahaja.

3. Sekiranya KULIT JERAWAT ada tumbuh jerawat sebiji, dua, semasa sudah menggunakan sofly toner, day perfection, night treatment. Jangan risau. Teruskan penggunaan macam biasa, tetapi tepekkan anti allergy cream tebal pada jerawat sahaja smpai kecut.

4. Sekiranya KULIT SENSITIF berlaku apa2 masalah setelah menggunakan sofly toner, day perfection, night treatment. Sila berhenti pengunaan softly toner, day perfection dan night treatment untuk bebearapa hari dan pakai facial cleanser serta anti allergy cream sahaja. Setelah merasakan yang kulit kembali pulih, boleh la teruskan penggunaan softly toner, day perfection dan night treatment. Seandainya step tersebut telah diulang lebih 3 kali tetapi masalah masih berulang, itu bermaksud kulit benar-benar sensitif dan disarankan penggunaan facial cleanser dan anti allergy sahaja. 

No comments:

Post a Comment